قائم مقام سازمان اوقاف با بیان اینکه موقوفات امانت بزرگی است که در اختیار ما گذاشته شده است، گفت : مردم امروز امانت داری از موقوفات و نگهداری و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را از سازمان اوقاف و امور خیریه و متولیان وقف مطالبه می کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهندس عبدالرضا عابد صبح امروز شنبه 4 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بازرسان سازمان اوقاف با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بازرسی از فرایند امور اداری گفت : معظم له بر مواظبت از خود و زیردستان در انجام امور و اجرای درست کارها و سرعت عمل و دقت در کارها تاکید دارند.
 
وی با بیان اینکه نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سازمان هم در این زمینه انتظارات و خواسته هایی دارند، خاطرنشان کرد : ریاست سازمان از بازرسان انتظار دارند که فرایند بازرسی به نحو درست و در جهت تکمیل کار سازمان و ادارات باشد و نه تخریب آن ، همچنین در فرایند بازرسی باید نقاط قوت و ضعف باهم دیده شود، علاوه بر اینکه بازرسی ها نباید با حب و بغض باشد.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد : بر این اساس همه بازرسان در رده های مختلف باید خواسته ها و انتظارات نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان را مدنظر قرار دهند تا بازرسی ها به نتیجه مطلوب خود، دست یابد.
 
عابد با اشاره به اینکه مردم امروز انتظارات زیادی را از سازمان اوقاف دارند، تصریح کرد : سازمان اوقاف و امور خیریه یک مجموعه مردمی است و تکلیف های بزرگی را مردم بر گردن ما گذاشته اند ، امامزادگان و موقوفات امانت های بزرگی هستند که مردم در اختیار سازمان اوقاف گذاشته اند و همه ما باید برای جلب اعتماد مردم نسبت به وقف و موقوفات و امانت داری درست، تلاش کنیم.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه تکریم ارباب رجوع را یکی از عوامل اعتماد زایی نسبت به سازمان اوقاف دانست و تاکید کرد : مردم و ارباب رجوع در ادارات اوقاف و بخش های مختلف این سازمان نباید سرگردان شوند و کارشان معطل بماند و یا مشمول مرور زمان و جلسات اداری شود.
 
وی اضافه کرد : برخورد شایسته و اصولی و اخلاق مدارانه با ارباب رجوع ، اصحاب وقف و واقفان یکی ازمهمترین عوامل ارتقاء منزلت اجتماعی سازمان اوقاف است.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان طی سال های اخیر کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده است ، افزود : این سازمان امروز در عرصه احیای موقوفات، فعالیت های قرآنی ، اجرای امینانه نیات موقوفات ، ساماندهی و احصاء اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه وتبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی فعالیت ها و اقدامات بزرگی را انجام داده و پیشگام است.
 
عابد با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی خاطرنشان کرد : سازمان اوقاف موفقیت های بزرگی را بدست آورده است که این ثمره تلاش و برنامه ریزی همه مدیران و کارکنان سازمان اوقاف است.
/2759/